Алгебра 7-9 кл.

Урок № 28                       __________________ 9 кл.(алгебра)

Тема уроку: Функція. Властивості функції. Функція у = ахbх + с. Розв’язування  квадратних нерівностей.
Мета уроку: повторити, систематизувати й узагальнити знання та вміння учнів щодо змісту вивчених у розділі «Функція. Властивості функції. Функція у = ахbх + с. Розв’язування  квадратних нерівностей», понять і схем розв’язування типових задач шляхом складання загальних алгоритмів розв’язування задач. Провести корекційну роботу з метою усунення прогалин у знаннях учнів. Підготувати учнів до контрольної роботи; розвивати увагу, уміння аналізувати ситуацію, оцінювати свої дії; виховувати акуратність, працьовитість, впевненість в своїх силах, колективізм та самостійність, дисциплінованість.
Очікувані результати: учні повинні повторити, систематизувати й узагальнити знання й уміння з даної теми.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

                                                                 Епіграф:      Об’єкт математики настільки серйозний,
                                                                                             що слід не пропускати нагоди
                                                                                              зробити його трохи цікавішим.
                                                                                                                              Б. Паскаль                          
                                                       
 I. Організаційний етап
Привітаємо гостей на нашому уроці. Я вважаю, що сьогодні ми з вами попрацюємо успішно і наші гості будуть задоволені від зустрічі з нами.
«Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять» - так стверджував великий математик Д'Ламбер, і наш урок буде тому підтвердженням.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Щоб підбити підсумок з теми «Функція   y=ax2+bx+c її властивості. Розв’язування квадратних нерівностей» проведемо з вами ділову гру під назвою «Компетенція».
Виникає питання, а що означає компетенція?
Компетенція – це готовність учня використовувати засвоєні знання, навчальні вміння та навички, а також засоби діяльності в житті для виконання практичних та теоретичних завдань.
Компетенція (з латинської – здатний, відповідний) – це той, хто вміє застосовувати набуті знання та досвід.
Отже , наскільки ви компетентні щодо розв’язування нерівностей і будемо з'ясовувати.
II. Перевірка домашнього завдання
▪ Робота за готовими рисунками 
1.                 На рисунку зображено графік функції у = f(x)   - 6  х  8. Вкажіть : а) нулі функції; б) проміжки , на яких функція набуває додатних значень; ; від’ємних значень; в) проміжки, на яких функція зростає; спадає; г) найбільше та найменше значення функції.









    2. За кожним з графіків функції  (рис. 1–3) визначте знаки коефіцієнтів abc і знак дискримінанта квадратного тричлена .
3. Укажіть координати точок перетину параболи  з віссю ординат (рис. 1–3).

                                     
Рис. 1                                                  Рис. 2                                     Рис. 3

 III. Формулювання мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні головне завдання таке: узагальнити й систематизувати набуті знання з теми та продемонструвати, чого ви навчилися за цей час. Активно працюючи на уроці, ви зможете усунути прогалини в знаннях і краще підготуватися до контрольної роботи.

IV. Актуалізація опорних знань
               Бліц- тест
Виберіть правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Яке з наведених чисел є розв’язком нерівності  х2 – 25 ≤  0?
А 5                    Б 6                  В –6                    Г 7
2. Рівняння  має корені –4 і 1. Укажіть множину розв’язків нерівності .
А  (- 4 ; 1)                                 В  [ -4; 1]
Б ( - ; - 4  1 ;+ )           Г ( - ; - 4)  1 ;+ )
3.Знайдіть нулі функції (якщо вони існують):
 а) у = 2х – 3;              б)  у =   ;                   в) у = х2- 3х + 2
V. Повторення й аналіз фактів
 проходить під девізом «Хай живе формула!»
1. Що називають функцією?
2. Які є способи задавання функції?
3. Що називають областю визначення та областю значень функції?
4. Що називають графіком функції?
5. Що називають нулями функції?
6.  Яку функцію називають квадратичною?
8. Що є графіком квадратичної функції і як його побудувати?
9. Як може бути розміщений графік функції у = ахbх + с залежно від знака
     коефіцієнта а та дискримінанта квадратного тричлена  ахbх + с?
10. Що називають проміжком знакосталості функції?
11. Яку функцію на певному проміжку називають зростаючою; спадною?
12. Яку функцію називають зростаючою; спадною?
13. Які нерівності називають нерівностями другого степеня з однією змінною?
14. Сформулюйте алгоритм розв’язування квадратних нерівностей.

VI. Удосконалення вмінь
 проходить під девізом «Практика – велика справа»
▪ Робота в групах за картками
Картка 1

1. Знайдіть область визначення функції  у = √(6-3 х)   .
2. Знайдіть нулі функції у = х2 – 7х - 18 .
3. Чи проходить графік функції  у = - 3х2  через точку ( 1,5 ; - 6, 75)?
4. Побудуйте графік функції  у = х2 – 2х - 3 . Використовуючи графік, знайдіть проміжки, на яких функція зростає; спадає.

Картка 2
1. Побудуйте графік функції   у = (х + 3)2 - 2 . Використовуючи графік, знайдіть область значень функції.
2. При якому значенні змінної х функція  у = х2 – 2х + 8  набуває найменшого значення? Знайдіть найменше значення даної функції.
3. Побудуйте графік функції у = (х - 2)( х + 4) . Використовуючи графік, знайдіть усі значення х, при яких функція набуває додатних значень; від’ємних значень.
4. Знайдіть координати точок перетину прямої у = 3 х +1   і параболи  у= х2 - 3.
Запропонувати кожній групі презентувати результати своєї роботи біля дошки, а представникам інших груп — здійснити рецензування відповідей.

VII. Підбиття підсумків уроку
Відповісти на запитання, що виникли в учнів під час роботи.
▪ Рефлексія
1. Як ви оцінюєте роботу вашої групи?
2. Як ви оцінюєте свою роботу?
3. Які завдання були найскладнішими?
4. У чому причина помилок, яких припустилася група під час виконання завдань?

VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Домашня контрольна робота
1. (1 бал) Не виконуючи побудови, встановіть, чи проходить графік функції  у = х2 – 5 х + 1 через точку  А (3; - 5).
2. (1 бал) Побудуйте в одній системі координат графіки функцій  у = х2 ,  у = (х + 3)2 , у = х2- 2 ,  
у = 2 х 2
3. (2 бали) Знайдіть область значень функції у = х2 – 6х + 5. 
4. (2 бали) Знайдіть координати вершини параболи, заданої графіком функції у = х2 – 10х + 20 , а також рівняння її осі симетрії, проміжки зростання, спадання.
5. (6 балів) Побудуйте графік функції:

а)у = - 2 ( х - 4)2 + 1 ;           б)у = - х 2 + 4 х - 3 ;               в)у = |х 2 – 6 х + 8|. 

Немає коментарів:

Дописати коментар