понеділок, 21 вересня 2015 р.

трудова акція "Парад квітів біля школи"

Гарманівська  загальноосвітня школа І – ІІ ступенів




ЗВІТ
про проведення
трудової акції

Ініціативна група
Стельмашук С.М. – керівник групи

Учні  9 класу
1.     Гайдук Віктор .
2.     Проценко Вячеслав.
3.     Сиротюк Олександр.
4.     Жерновський Віктор .
5.     Катуна Катерина .
6.     Секрієру Юлія .
7.     Васіна Віта.
8.     Грибок Анна .
9.     Чупина Валентина.
10.                       Чуприна Євгенія .

                                                                                                   
Гарманівка - 2015



Мета акції: покращення зовнішнього озеленення нашої школи
Завдання:
·       Благоустрій території
·        Створення на території школи клумб різних типів
·       Збільшення видового та кількісного складу квітково – декоративних рослин в зовнішньому озеленені школи
План роботи:
1 етап: планування території школи, проведення інвентаризації існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану і характеру їх розміщення.
2 етап: ознайомлення з сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну та зеленої архітектури, вивчення нових видів і сортів декоративних рослин та створеного проекту озеленення навчального закладу.
3 етап: збагачення видового складу квітково – декоративних рослин на території школи і підготовка території до закладки проекту.
4 етап: практичне втілення проекту озеленення навчального закладу.









ВСТУП
    Акція передбачає активізацію роботи школи по благоустрою та покращення стану їх зовнішнього озеленення; спрямування зусиль на спільні практичні дії по озелененню навколишнього середовища та благоустрою прилеглої території; розвитку в учнів почуття дбайливого господаря закладу, в якому вони навчаються; залучення учнівської молоді до озеленення та впорядкування території навчальних закладів та закладів соціальної сфери; залучення дітей та підлітків до розробки проектів озеленення навчальних закладів та практичне впровадження цих проектів.
     Ще з давніх часів квіти в житті людей грали величезну роль. Вони завжди асоціювалися з любов'ю, радістю, гарним настроєм і бадьорістю. Наші предки дарували квіти не тільки у свята, а також і в будні дні, бо вірили, що магія квітів допомагає навіть хворій людині піднятися на ноги, надати йому відчуття легкості і безтурботності. Природа створила безліч різноманітних квіткових рослин, серед яких дуже багато таких, що мають декоративне значення для людини. Окрім того людина сама селекційним шляхом вивела декоративні квіткові рослини. Кожен з двохсот тисяч видів цих прекрасних рослин на нашій землі унікальний, по-своєму гарний і незвичайний, кожен викликає море радісних емоцій і переживань.
      Безліч квітів не тільки роблять наше життя яскравішим, вони також сприяють очищенню і оздоровленню повітря навколо нас, наповнюючи його киснем, тонким і ніжним ароматом. Вчені довели, що ці прекрасні створіння вміють поглинати негативну енергію, натомість віддаючи позитивно заряджені частинки. Лише згадайте посмішки і радість людей, яким ви дарували квіти ... 
      Для людини дуже важливо навчитися знімати щоденне напруження. У цьому теж допомагають квіти. Красиві, свіжі, ароматні букети квітів сприяють тільки хорошим думкам, заряду енергії і почуттю задоволеності життям. Квіти, як і музика, створюють піднесений настрій, надихають на творчість. Чимало художників, письменників, композиторів присвятили квітам свої твори, вклавши в них багато любові, тепла й уваги. Квіти з нами завжди: і в свято, і в будень. Не жилося б так легко і щасливо, якби не було квітів. Різнобарвним килимом чарують вони очі. Це сміливі чорнобривці, хвилюючі маки, пишні півонії, несміливі дзвоники, пристрасні гладіолуси, гордовиті хризантеми і засмучені волошки.
      «Людині для життя потрібні сонце, воля і маленька квіточка», - сказав колись видатний казкар Ганс Крістіан Андерсен. І справді, квіти супроводжують нас протягом усього нашого життя: зустрічають при народженні, втішають у старості, радують на весіллях, іменинах, святкуваннях… І так було завжди.
     Квіти завжди хвилювали, зворушували, дивували людей. І люди, намагаючись оспівати красу квітів, складали міфи, легенди, перекази, поезії, а також влаштовували свята на честь квітів.
     Так, у Древній Греції щороку влаштовувалося свято на честь гіацинтів і лілій, в Англії – на честь незабудок і первоцвітів, у Франції – на честь троянд і фіалок. У країнах Прибалтики досі у всій своїй красі збереглося свято Літо – свято зустрічі літа, під час святкування якого всі юнаки та дівчата прикрашають себе квітами. У нас теж є подібне свято – Івана Купала.
      Садові квіти застосовуються як озеленення в містах і селищах, а деякі з них зустрічаються навіть в дикому вигляді в лісах і на галявинах. Ми навчаємося вирощувати ці квіти, щоб вони приносили радість нам і оточуючим. Із чисто практичних міркувань садові квіти часто поділяють на однорічні, дворічні та багаторічні, але цей поділ вельми умовний, багато залежить від того, в якій кліматичній зоні вирощуються квіти. Деякі з них у більш холодних районах країни культивують  як однорічні в зв'язку з тим, що вони погано переносять холодну зиму, але в більш теплих краях ці ж самі квіти можуть вирощуватися і як багаторічні.
    Звичайно, садові квіти висаджують у різні типи квітників: клумби, бордюри або в альпійські гірки. Вибір типів квітників їх розташування - це важливе питання, від нього багато в чому буде залежати ефект який  квіти будуть робити на нас і оточуючих. Керуватися треба двома принципами, щоб подобалося і нам і рослинам, які будуть рости в квітниках.
   Головною вимогою до рослин у квітнику є безперервне цвітіння і декоративний вигляд. Декоративність квітника досягається правильним поєднанням кольорів за забарвленням, висоті і формі. При виборі рослин для квітника не слід забувати, що обрані квіти повинні бути біологічно стійкими до кліматичних умов ділянки, на якій вони будуть рости, а також повинні відповідати нашим естетичним смакам.
      В нашій школі озелененню пришкільної території ми приділяємо велику увагу. Декілька років поспіль ініціативна група шкільних квітникарів з числа педагогів , учнів та обслуговуючого персоналу дослідницьким шляхом відшукували оптимальний варіант розміщення квітників на території школи та забезпечення їх декоративності. Щороку ми створювали різні квіткові композиції, підбирали колекцію квітів, яка б найкращим образом відповідала нашим інтересам. На наш погляд квітник, який ми маємо на сьогодні саме такий, якого ми прагнули. Результати нашої праці ми показуємо в звіті.


Перший
Перший етап
Планування території школи, проведення інвентаризації існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану та характеру розміщення.
   Наша школа одноповерхова будівля. На території школи  розташовані квіткові клумби та яблуневий  сад, які були закладені у 1976 році. Кожна клумба та земельна ділянка саду закріплена за певним класом. Учні разом з класними керівниками доглядають та упорядковують свої клумби і ділянки, але кожен клас це робить індивідуально.
    Члени ініціативної групи  вирішили «взяти в свої руки» озеленення території школи шляхом упорядкування клумб.
Дослідивши рослинність клумб, ми дійшли такого висновку:
№ з/п
Назва рослини
Кількість
Характер розміщення
1
Тюльпан
Велика кількість
Поодинокий, композиційний
2
Роза
2
Поодинокий
3
Майори
До 100
Поодинокий
4
Чорнобривці
До  80
Поодинокий
5
Хризантеми
10
Поодинокий
6
Півонії
10
Поодинокий
7
Царська корона
14
Поодинокий
8
Нарцис
Велика кількість
Поодинокий



 Другий етап 
Ознайомлення з сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну та зеленої архітектури вивчення нових видів і сортів декоративних рослин та створеного проекту озеленення навчального закладу
    Ландшафтна архітектура в наші дні - один з провідних видів архітектурної діяльності, направленої на створення гармонійного і цілісного образного оточення людини, її завдання давно вийшли за рамки садово-паркового мистецтва і тим більше не обмежуються озелененням, під яким певний час розумілося свого роду "заповнення" зеленими насадженнями просторів, вільних від забудови. Спільно з багатьма іншими фахівцями ландшафтні архітектори вирішують проблеми, пов’язані з організацією середовища та проживання в найширшому сенсі цього слова. Йдеться про охорону існуючих ландшафтів, їх перетворення відповідно до змінних соціальних вимог, створення нових, штучних ландшафтів замість зруйнованих або несприятливих для життя.
    Художньо продумане середовище життя людини формується в даний час зусиллями різних фахівців, визначається типом середовища і характером соціального замовлення. Навряд чи можна назвати науку або галузь практичної діяльності, яка була б кимось придумана або виникла сама по собі. Сучасна ландшафтна архітектура, таким чином, значно відрізняється від садово-паркового мистецтва колишніх історичних епох.
    Поширенню прогресивних уявлень про значення ландшафтної архітектури в просторовій організації місця існування суспільства в якійсь мірі перешкоджає однобічне розуміння суті ландшафту. Навіть серед архітекторів воно інколи обмежується чисто пейзажним, зовнішнім характером ландшафту, а також обов’язковим переважанням у ньому природних компонентів. Інакше кажучи, простори, де багато зелені та води - це ландшафт, а якщо все забудовано, перетворено - не ландшафт. Насправді, все оточення складається з ландшафтів, які відрізняються лише різним співвідношенням природного і штучного, у тому числі архітектурного.
   Ландшафтний дизайн - це творча діяльність, направлена на формування предметно- просторового середовища прийомами і засобами ландшафтної архітектури, художнє конструювання деталей культурного ландшафту. Таке формулювання досить точно характеризує ландшафтний дизайн як новий напрям ландшафтної архітектури.
   Доповнення природного ландшафту штучними елементами (наприклад, створення парків на рекультивованих територіях (кар’єрах, ярах і т.п.); штучне формування рельєфу - геопластика).
    Уведення в практику садово-паркового мистецтва штучних просторів, розташованих на дахах різних споруд або в інтер’єрах, натуроцентризм.
    Створення міні-парків, а точніше - садів (застосовується у великих архітектурних комплексах, розглядається як вираження нерозривності людської культури й природи).
     У садово-парковому мистецтві розглядають різкі, контрастні зіставлення різних матеріалів, яскраве фарбування поверхонь і об’єктів, які можуть спровокувати підвищений інтерес до оточення, символіку, "анімацію" у ландшафті, відбиття від дзеркальних стін будинків та ін. Визначивши ландшафтний дизайн як сферу специфічної творчої діяльності, направленої на формування наочно-просторового середовища суспільства засобами ландшафтної архітектури і дизайну, можна уточнити кордони цієї діяльності шляхом типології об’єктів, встановлення актуальних завдань і провідних методів.
    Об’єкти ландшафтного дизайну - це ті елементи наочно-просторового середовища, створення яких обумовлене переважно ландшафтними даними і які якісно впливають на формування архітектурно-ландшафтного середовища.
   Чим же повинна визначатися методика детального ландшафтного проектування архітектури поверхні землі? Перш за все вона обумовлюється системними уявленнями, цілісним підходом, необхідністю проектувати не окремі об’єкти, а фрагменти архітектурно-ландшафтного середовища, а також особливостями живих природних матеріалів, з яких створюються об’єкти ландшафтного дизайну або формується середовище їх розміщення, що постійно змінюються. Системний підхід вимагає виявлення, аналізу і обліку безлічі елементів і їх зв’язків. Для деталей культурного ландшафту (будь-то паркова ваза з квітами декоративне водоймище або скульптура в пленері) важливі прямі і зворотні зв’язки "об’єкт - середовище", їх значущість, спрямованість, якість.
   Аналізуючи просторовий аспект середовища, питання, пов’язані з просторовою організацією середовища наочного світу в ландшафтах, у якості загального підходу до виявлення ієрархії понять "середовище" пропонується виділити дві категорії - зовнішнє середовище (середовище як оточення) і внутрішнє (середовище конкретної просторової системи - міста, парка, житла).
    Ландшафтному дизайну і ландшафтній архітектурі властиві загальні категорії композиції, характерні для інших образотворчих мистецтв і для архітектури як мистецтва організації простору. Це - форма, фактура, колір, тектоніка, масштаб, масштабність, пропорційність, симетрія, асиметрія, ритм, контраст, нюанс і так далі. Будучи фундаментальними, ці категорії при роботі з природним матеріалом і створенні об’єктів дизайну для ландшафту часто виступають в новій якості, оскільки повинні розглядатися з врахуванням постійної зміни природного матеріалу в часі, природній сезонності, залежно від інших ландшафтних чинників.
    Що цікавить архітекторів-біоніків в природних формах? Це, перш за все, яскраво виражена фізична легкість при великому навантаженні; пластичність - пружні і легкі вигини суцільних і широких поверхонь, подібні виконаним із залізобетону або пластмас оболонкам-шкаралупам; динамічність .
  Отже, на підставі вивчення вітчизняного й закордонного досвіду до основних сучасних методів в області садово-паркового мистецтва можна віднести наступні:
Екологізація садово-паркових об’єктів. Збереження або відтворення там, де це можливо, природної основи ландшафту. Розрахунки на його життєздатність і самооновлення. Активний захист об’єктів "зеленої" спадщини від міського середовища й "внутрішнього" рекреаційного впливу. Виділення в парках і садах спеціальних зон і центрів екологічного виховання. Поява парків нового типу, головним завданням яких буде вивчення екологічних закономірностей, охорона природного ландшафту, поширення екологічних знань.
    Пошук нових засобів архітектурно-художньої виразності при створенні об’єктів садовопаркового мистецтва. Прагнення до оригінальних рішень, символіки, образності садово-паркового середовища, а також повернення до традицій минулих епох, облік особливостей психології сприйняття "зеленого" простору людьми з різною ціннісною орієнтацією й рівнем культури.
   Таким чином, виникнувши на стику декількох мистецтв, ландшафтний дизайн закономірно об’єднує багато принципів, характерних для кожного з них. Водночас, природні матеріали, якими оперує ландшафтний дизайн, виділяють його як самостійну область, що має особливі прийоми, свою методику проектування і коло об’єктів. Саме тому співдружність на ландшафтній основі архітектури і дизайну таїть не лише великі нереалізовані і в якісь мірі неусвідомлені можливості. Багатим джерелом розвитку методів детального ландшафтного проектування безумовно стане і те нове, що вноситься до теорії і практики середовища сучасним дизайном.


Третій етап 
Збагачення видового складу квітково – декоративних рослин на території школи і підготовка території до закладки проекту
     Проаналізувавши видовий склад квіткових насаджень на території школи, ми дійшли висновку, що є необхідність створити певну композицію з клумб, а також помітили, що клумби захоплюють око квітами тільки навесні, а коли приходимо до школи восени квітів не так багато, як хотілось. Тому ми вирішили збагатити шкільне подвір’я квітково – декоративними рослинам.
   Перше, що ми зробили на цьому етапі – вивчили біологічні особливості осінніх квітів, створили каталог осінніх квітів, який містить інформацію про квітку та її фото. Виконавши велику роботу дійшли висновку, що хризантема - є одним з найпопулярніших осінніх багаторічних рослин. Доступна в широкому розмаїтті кольорів, типів і розмірів, хризантема воістину є ідеальним вибором для осені. Зараз можна знайти хризантеми, квітучі на початку, середині і в кінці сезону. Ранні хризантеми цвітуть пізнім літом, середні, починаючи з пізнього літа і до початку осені. І пізні хризантеми розцвітають трохи раніше настання морозів. Що найпрекрасніше, так це те, що найвитриваліші хризантеми будуть цвісти із року в рік і надавати нашому шкільному подвір’ю самих різних фарб. Тому вирішили висадити хризантеми.



 Четвертий етап
Практичне втілення проекту
1.Очистили територію від сухого листя, трави та квітів.
2. Розробили план – схему з розташувань хризантем .
3. Наробили лунки .
4. Принесли води, налили в лунки.
5. Висадили хризантеми.
6. Вивчивши сучасні технології ландшафтного дизайну,  розробили та створили сухий басейн.
Таким чином, територія шкільного  подвір’я перетворилася у затишний куточок відпочинку для сучасної шкільної молоді

















Немає коментарів:

Дописати коментар